F150 este un formular care se completează pentru a conferi drepturi de folosință a semnăturii digitale expertului contabil pentru societatea client în relație cu ANAF.
Necesitatea depunerii acestui formular apare atunci când expertul contabil, după ce semnează contractul de prestări servicii cu societatea client, trebuie să parcurgă câțiva pași pentru a putea reprezenta societatea client în relație cu ANAF.
Pașii de urmat în vederea obținerii dreptului de reprezentativitate în relație cu ANAF:
- dacă societatea client a avut un contabil și dorește să-și mute întreaga activitatea la un alt expert contabil, atunci trebuie să așteptăm revocarea lui F150, care trebuie să fie realizată de către vechiul contabil, prin completarea lui F150, disponibil la https://www.anaf.ro/revocare/
- obținerea documentului de confirmare al expertului contabil, dacă nu îl are deja, de la adresa: https://digisign.ro/tools/document-confirmare/
- împuternicire de la notar (în contextul pandemic sunt acceptate și împuternicirile care respectă structura de aici)
- copie după buletin al expertului contabil care deține semnătura electronică
- completarea formularului F150 disponibil la adresa: https://www.anaf.ro/inregcalificat/
- F150 obținut de la pasul anterior (punctul 5) trebuie semnat și stampilat, după care trebuie dus la sediu ANAF, împreună cu procura și copia CI. Dat fiind contextul pandemic aceste documente pot fi trimise pe email la următoarele adrese:
- pentru Iași: admin.isisjudx01.is@anaf.ro, admin.isisafbx01.is@anaf.ro (împuternicirea poate fi semnată olograf și trimisă online)
- pentru Piatra Neamț: admin.ptntjudx01.nt@anaf.ro (împuternicirea fie este semnată la notar și trimisă online, fie este dusă la ANAF de către antreprenor)
- în rare situații la prezentarea documentelor necesare (punctul 6) la ANAF este posibil să se ceară și o copie a Actului Constitutiv.